Skip to content

Profiel Peter Kroonen

Veel geprezen adviseur vastgoed-facilitair management, duurzaam technisch beheer en projecten.

Kijk ook even op mijn linkedin profiel!  Of download mijn Curriculum Vitae!

Geboren te Rotterdam op 28 maart 1966. Woonachtig in Schiedam. 29 jaar getrouwd, 2 kinderen, een zoon en dochter.

Naast mijn werkzaamheden als integraal vastgoedmanager ben ik erg gek op ontspanning en wandel veel met mijn vrouw door het gehele land en daarbuiten. Ook kan ik erg genieten van een wijntje of lekker eten, ook in het buitenland. Verder mag ik graag een balletje stoten in een café of biljartcentrum en in mijn huis klussen. Laatstelijk ben ik veelal met mijn stamboomonderzoek bezig geweest.

 

Hobby's:

Coachen, Astronomie, Biljarten, Wandelen, Psychologie, Genealogie, Filosoferen over "myperfectsociety" en het nuttige verenigen met het aangename!

Talen:

  • Engels en Duits

Top vaardigheden:

  • Mensen enthousiasmeren, coachen
  • Buiten kaders denken/grenzen opzoeken en kansen zien
  • Laat niet los/doorzetter
  • Vasthoudend en overtuigend
  • Initiatief en kritisch
  • Representatief en sterk communicatief
  • Kan zeer goed individueel maar ook in groepsverband werken
  • Opgeruimd en zorgt voor borging van informatie
  • Sterk ondernemend en netwerker

Opleiding:

  • Bestuursacademie - div. richtingen en studies · (2003 - 2007)
  • BOB Opleidingen Bouwcentrum – HBO, Technisch beheer & Facility management · (1995 - 2000)
  • Middelbare Bouwkunde · (1994 - 1994)
  • Stichting Opleiding Installatietechniek - post HBO, Installatietechniek · (1984 - 1988)
  • Gawalo Installatietechniek - KMBO, Installatietechniek · (1982 - 1984)
  • Fijnmechanische techniek – MBO · (1981 - 1982)
  • Havo/Atheneum · (1978 - 1981)

Overall ervaring:

  • 9 jaar als zelfstandig integraal vastgoed-facilitair manager en adviseur duurzaamheid en projectmanager (van 2010 tot heden);
  • 12 jaar als Afdeling/team manager Gebouwen-Technisch beheer, Services en Facilitaire Zaken (bij 2 gemeenten van 2000 tot 2013), tevens 5 jaar als Hoofd Bedrijfshulpverlening;
  • 15 jaar Hoofd Huishoudelijke dienst/technisch beheer in het Commercieel Vastgoed voor Stad Rotterdam Verzekeringen (van 1986 tot 2000);
  • 2 jaar Gawalo installateur(o.a. werkzaam in het burgerwerk en het Groothandelsgebouw) (van 1984 tot 1986);

Nevenactiviteiten:

5 1/2 jaar CFO bij het Vastgoedgenootschap (VGGS)(van 2013 tot medio 2018);
14 jaar als DGA van een schoonmaak- en onderhoudsbedrijf(van 1986 tot 2001);

Ervaring als vrijwilliger:

Voorzitter straatteam - BVSZ Schiedam-Zuid, 2006 – 2009. Lid van straatteam in de bewonersvereniging Schiedam-Zuid. Participeren in wijkprojecten en meebeslissen gemeentebudget tbv. maatschappelijke doelen en ter bevordering van gemeenschappelijk nut.

Ambassadeur -Stichting Puik voor Elkaar, januari 2015 – juli 2017. Stichting Puik helpt vrouwen met kanker aan een mooie pruik die door bestralingen hun haar zijn kwijtgeraakt en zelf financieel niet in staat zijn een mooie pruik te kunnen aanschaffen.

Ervaringen in dienstverband:

Ervaringen in dienstverband:

Vastgoedgenootschap (VGGS) ‘s-Gravenhage 

Owner/CFO

Maart 2013 - Augustus 2018:

  • Het Vastgoedgenootschap houdt zich primair bezig met nieuwe uitdagingen op het gebied van integraal vastgoed/portfolio-management, integraal leegstandmanagement, technisch beheer, facility-management en duurzaamheid.

Gemeente Rotterdam - Stadsontwikkeling

Projectmanager/Teamcoördinator Technisch Beheer, Team Bijzonder Vastgoed

Mei 2008 – Februari 2013:

  • Uitvoeren van planmatig en serviceonderhoud aan de objecten van de portefeuille Bijzonder Vastgoed. (Tijdelijk en permanenter beheer ca. 3200 units verspreid over div. deelgemeentes incl. water- en groenbeheer).
  • Instandhouden en in de gewenste conditie brengen van de diverse objecten. Het afsluiten van mantelcontracten en overeenkomen van SLA's/prestatiecontracten. Bijdrage leveren aan en contouren beschrijven van het professionaliseren van de vastgoedorganisatie en de dienstverlening. Uitvoering van div. afdelingsoverstijgende projecten. Participatie bij projecten van het watermanagement en het RCI- Rotterdam Climate Initiative zoals Groene daken/wanden, energiedaken, zonnepanelen, energiemanagement, warmte/koude opslag, polymeer verwarming, building retrofit, octalix systemen, led verlichting. Verder trekker of betrokken bij diverse beleidsprojecten zoals taskforce vernielingen, kluspanden, vastgoeddossier online, vastgoedfraude-onderzoek, digitalisering/dossiervorming, projectmatig werken, Top 400 onderhandeling leveranciers, klanttevredenheidsonderzoek, portefeuille-optimalisatie, EPA-U's, conditiemetingen, aanbesteding 25 groen daken, pilot oppervlakteontwikkeling.

Gemeente Schiedam

div. functies Facilitaire Zaken

Juli 2001 - Januari 2008 achtereenvolgens:

  • Hoofd Gebouwenbeheer (8fte), technisch beheer (ca. 8 panden incl. stadskantoor), telefonie en inkoop meubilair en kantoorartikelen, parkeergarage- en fietsenstallingbeheer.
  • Teamleider Gebouwenbeheer en Services(21fte), idem met beveiliging/ schoonmaak en bode-en restauratieve dienst.
  • Afdelingsmanager Facilitaire Zaken (33fte), idem met bedrijfs- en inkoopbureau en facilitair servicemeldpunt.

Rentmeesters van der Kooy Ellecom

Technisch beheerder

1995 - 2001

  • Technisch beheren van commercieel vastgoed zoals kantoren/ winkelcomplexen. Huurmutaties/ technische inspecties in woon/ winkelcomplexen. Servicekostenafrekeningen. Renovaties, preventief/ correctief onderhoud en projecten. Serviceonderhoud en alarmopvolging

MOG Zoetermeer 

Hoofd Huishoudelijke Dienst/Technisch Beheerder

1990 - 1995

Kok Beheer Rotterdam 

Hoofd Huishoudelijke Dienst

1986 - 1990

Loodgietersbedrijven Bosman Delft en Tournier Rotterdam

2e en 1e monteur Installatietechniek

1984 - 1986

P.Kroonen Projectmanagement

Nieuwe Maasstraat 12
3114 TJ Schiedam

T: 010 7616309 / 06 52824382
W: www.pkroonen.nl
E: kpm@caiway.net

Algemene voorwaarden

Disclaimer

Privacyverklaring

KvK: 24488118
BTW-nr.: NL134006422.B02
Rabobank: NL22 RABO 0103 7683 19