Profiel Peter Kroonen

Veel geprezen adviseur vastgoed-facilitair management, duurzaam technisch beheer en projecten.

Uurtarief v.a. € 67,50 ex.

Geboren te Rotterdam, getrouwd, 2 kinderen

Talen:

  • Engels en Duits

Top vaardigheden:

  • Mensen enthousiasmeren, coachen
  • Operationeel/situationeel managen
  • Buiten kaders denken/kansen zien
  • Laat niet los/doorzetter
  • Kan zeer goed individueel maar ook
    in groepsverband werken

Hobby's:

Coachen, Astronomie, Biljarten, Wandelen, Psychologie, Genealogie, Filosoferen over "myperfectsociety" en het nuttige verenigen met het aangename!

Opleiding:

  • Bestuursacademie - div. richtingen en studies · (2003 - 2007)
  • BOB Opleidingen Bouwcentrum – HBO, Technisch beheer & Facility management · (1995 - 2000)
  • Middelbare Bouwkunde · (1994 - 1994)
  • Stichting Opleiding Installatietechniek - post HBO, Installatietechniek · (1984 - 1988)
  • Gawalo Installatietechniek - KMBO, Installatietechniek · (1982 - 1984)
  • Fijnmechanische techniek – MBO, · (1981 - 1982)
  • Havo/Atheneum, · (1978 - 1981)

Overall ervaring:

  • 8 1/2 jaar als zelfstandig integraal vastgoed-facilitair manager en adviseur duurzaamheid en projectmanager (van 2010 tot heden);
  • 12 jaar als Afdeling/team manager Gebouwen-Technisch beheer, Services en Facilitaire Zaken (bij 2 gemeenten van 2000 tot 2013), tevens 5 jaar als Hoofd Bedrijfshulpverlening;
  • 15 jaar Hoofd Huishoudelijke dienst/technisch beheer in het Commercieel Vastgoed voor Stad Rotterdam Verzekeringen (van 1986 tot 2000);
  • 2 jaar Gawalo installateur(o.a. werkzaam in het burgerwerk en het Groothandelsgebouw) (van 1984 tot 1986);

Nevenactiviteiten:
5 1/2 jaar CFO bij het Vastgoedgenootschap (VGGS)(van 2013 tot medio 2018);
14 jaar als DGA van een schoonmaak- en onderhoudsbedrijf(van 1986 tot 2001);

Ervaring als vrijwilliger:

Voorzitter straatteam - BVSZ Schiedam-Zuid, 2006 – 2009. Lid van straatteam in de bewonersvereniging Schiedam-Zuid. Participeren in wijkprojecten en meebeslissen gemeentebudget tbv. maatschappelijke doelen en ter bevordering van gemeenschappelijk nut.

Ambassadeur -Stichting Puik voor Elkaar, januari 2015 – juli 2017. Stichting Puik helpt vrouwen met kanker aan een mooie pruik die door bestralingen hun haar zijn kwijtgeraakt en zelf financieel niet in staat zijn een mooie pruik te kunnen aanschaffen.

Ervaringen in dienstverband:

Ervaringen in dienstverband:
Vastgoedgenootschap (VGGS) ‘s-Gravenhage
  Owner/CFO
Maart 2013 - Augustus 2018:

  • Het Vastgoedgenootschap houdt zich primair bezig met nieuwe uitdagingen op het gebied van integraal vastgoed/portfolio-management, integraal leegstandmanagement, technisch beheer, facility-management en duurzaamheid.

Gemeente Rotterdam - Stadsontwikkeling Projectmanager/Teamcoördinator Technisch Beheer, Team Bijzonder Vastgoed

Mei 2008 – Februari 2013:

  • Uitvoeren van planmatig en serviceonderhoud aan de objecten van de portefeuille Bijzonder Vastgoed. (Tijdelijk en permanenter beheer ca. 3200 units verspreid over div. deelgemeentes incl. water- en groenbeheer).
  • Instandhouden en in de gewenste conditie brengen van de diverse objecten. Het afsluiten van mantelcontracten en overeenkomen van SLA's/prestatiecontracten. Bijdrage leveren aan en contouren beschrijven van het professionaliseren van de vastgoedorganisatie en de dienstverlening. Uitvoering van div. afdelingsoverstijgende projecten. Participatie bij projecten van het watermanagement en het RCI- Rotterdam Climate Initiative zoals Groene daken/wanden, energiedaken, zonnepanelen, energiemanagement, warmte/koude opslag, polymeer verwarming, building retrofit, octalix systemen, led verlichting. Verder trekker of betrokken bij diverse beleidsprojecten zoals taskforce vernielingen, kluspanden, vastgoeddossier online, vastgoedfraude-onderzoek, digitalisering/dossiervorming, projectmatig werken, Top 400 onderhandeling leveranciers, klanttevredenheidsonderzoek, portefeuille-optimalisatie, EPA-U's, conditiemetingen, aanbesteding 25 groen daken, pilot oppervlakteontwikkeling.

Gemeente Schiedam – div. functies Facilitaire Zaken
Juli 2001 - Januari 2008 achtereenvolgens:

  • Hoofd Gebouwenbeheer (8fte), technisch beheer (ca. 8 panden incl. stadskantoor), telefonie en inkoop meubilair en kantoorartikelen, parkeergarage- en fietsenstallingbeheer.
  • Teamleider Gebouwenbeheer en Services(21fte), idem met beveiliging/ schoonmaak en bode-en restauratieve dienst.
  • Afdelingsmanager Facilitaire Zaken (33fte), idem met bedrijfs- en inkoopbureau en facilitair servicemeldpunt.

Rentmeesters van der Kooy Ellecom - Technisch beheerder
1995 - 2001

  • Technisch beheren van commercieel vastgoed zoals kantoren/ winkelcomplexen. Huurmutaties/ technische inspecties in woon/ winkelcomplexen. Servicekostenafrekeningen. Renovaties, preventief/ correctief onderhoud en projecten. Serviceonderhoud en alarmopvolging

MOG Zoetermeer - Hoofd Huishoudelijke Dienst/Technisch Beheerder
1990 - 1995

Kok Beheer Rotterdam - Hoofd Huishoudelijke Dienst
1986 - 1990

Loodgietersbedrijven Bosman Delft en Tournier Rotterdam - 2e en 1e monteur Installatietechniek
1984 - 1986

Foto Peter-Kroonen

P.Kroonen Projectmanagement

Nieuwe Maasstraat 12
3114 TJ Schiedam

T: 010 7616309 / 06 52824382
W: www.pkroonen.nl
E: kpm@caiway.net

Algemene voorwaarden

Disclaimer

Privacyverklaring

KvK: 24488118
BTW-nr.: NL134006422.B02
Rabobank: NL22 RABO 0103 7683 19